عقب نشینی قیمت‌های قیر ایرانی

22 آبان 1400نوشته از admin

قیمت‌های قیر ایرانی به دلیل ضعف ریال در برابر دلار و قیمت‌های پایین خوراک ته‌ماند خلا در بورس کالای ایران عقب‌نشینی کردند، درحالی‌که خریداران هندی به دلیل تعطیلات دیوالی در بازار حضور نداشتند.

تقاضا از هند و امارات مناسب بود و چندین محموله از بندرعباس در میزان 400 تا 415 دلار در هر تن مذاکره شدند. محموله‌های فله در میزان 385 تا 390 دلار در هر تن (فوب) ارائه شدند.

در هند آغاز تعطیلات برای جشن‌های دیوالی معاملات را از اوسط هفته متوقف کرد. اما پیش‌‌بینی می‌شود تقاضا برای طرح‌های جاده‌ای که در هفته‌های اخیر میل به خرید را افزایش داده، از هفته آتی به اوج خود برسد. علیرغم تعطیلات این هفته، تقاضا برای محموله‌های فله‌ای و بشکه‌ای از سوی واردکنندگان هندی به روند افزایشی خود ادامه داد.

پالایشگاه‌های هندی از 1 نوامبر قیمت محموله‌های فله‌ای و بشکه‌ای را به ترتیب در میزان‌های 4990 روپیه در هر تن و 4090 روپیه در هر تن قرار دادند. اصلاح صعودی قیمت‌ها با سیر صعودی قیمت‌های صادراتی ایرانی و بازار منطقه‌ای همراه شد.

بحرین

بعد از اعمال چندین افزایش قیمت در اکتبر، قیمت‌های فوب بحرین در میزان 465 دلار در هر تن ثابت شدند. درحالی‌که پالایشگاه دولتی از کاهش قیمت‌های نفت خام منطقه‌ای و نفت کوره خبر داد، قبل از اعمال هر گونه اصلاح قیمتی، بازار منطقه‌ای و تغییرات قیمتی آن را زیر نظر خواهد داشت.

در واکنش به جابجایی قیمتی محموله‌های قیر در منطقه، فعالیت‌های تجاری برای محموله‌های دریایی از بندر سیترا برخلاف هفته‌ها رکود تقاضا، علائمی از بهبودی را نشان دادند.